Scéna, Srazy, Události, Závody, Zážitky / 13. října 2022

The Most Classic 2022: jen tak dál

V sobotu 8. října se na mosteckém autodromu konalo přitažlivé zavírání sezony klasických automobilů. V rámci akce The Most Classic se konal šampionát Histo Cup, ale také setkání fanoušků starých motorů. Za Portu Gallery jsme přivezli celkem tři automobily. A dostalo se nám nečekaného úspěchu!

 

Text: František Vahala, Foto: Ondřej Kroutil

Propojit rakouský šampionát Histo Cup s nově vznikající akcí The Most Classic jsme ocenili – závodní stroje celý víkend burácely na okruhu a do toho se v areálu polygonu sešlo celkem 130 klasických automobilů a více než desítka starých formulí. Účastníci akce The Most Classic si mohli užít rychlé závody klasických automobilů ze 60. až 80. let (včetně modernějších strojů) a zároveň se mohli projet po velkém okruhu, užít si soutěž pravidelnosti na připravené dráze polygonu, poslechnout si zajímavé přednášky a konečně – užít si sobotu s podobně naladěnými lidmi přímo v dobře vybaveném areálu autodromu.

Trojice na akci

Za společnost Portu Gallery, pro kterou se nyní starám o sbírku automobilů (o tom vám ještě napíšu), jsme vyslali celkem tři automobily, které se ukázaly jako vhodná volba. Prvním byl již upsaný Mercedes-Benz 220 SEb, který okouzlil účastníky i návštěvníky z řad širší veřejnosti svou nezaměnitelnou elegancí. Druhým byl nový přírůstek do sbírky, Triumph TR2 Sports z 50. let, který teprve budeme upisovat. O něm vám napíšu víc, jen lehká návnada: je to velmi původní závodní stroj, který už dvakrát absolvoval slavný závod Mille Miglia v Itálii a všechny uchvátil nejen v rámci dynamické prezentace na okruhu, ale i výrazným zvukem svého dvoulitrového motoru.

Jako třetí jsme zvolili naší Alfu Romeo 1900 C Sprint s karoserií od studia Pinin Farina, s níž jsme měli jisté ambice ve vyhlášené soutěži elegance. I ona během dne předvedla, že je v perfektní kondici – ostatně nedávno dostala zasloužený servis, takže nebylo nutné o jejích schopnostech pochybovat. Při jízdě na okruhu předváděla svou sílu čtyřválce 1,9 litru o výkonu 90 koní, při popojíždění mezi řadami klasických automobilů zase svou jedinečnou eleganci. Celý článek o tomto speciálním autě již brzy!

Informace navíc

Během dne se konala celá řada různých přednášek – mluvilo se o účasti domácího týmu pod vedením Michala Froňka na Le Mans Classic 2022 s jedinečným vozem Aero Minor, Markéta Profeldová zase připomínala závod Zbraslav-Jíloviště, který se každoročně koná na začátku října ve Zbraslavi u Prahy. Radek Pokorný za Engine Group zase představil některé jedinečné automobily a koncept svého investičního fondu a já vyprávěl o tom, co mě baví snad nejvíc: slavném zmíněném závodě 1000 Miglia. Blok přednášek považujeme za důležitý a zajímavý způsob, jak širší veřejnosti představit některé důležité koncepty a mechanismy scény klasických automobilů, samozřejmě vždy se zaměřením na to, že tato sféra musí člověka především bavit.

Celkově vysoké účasti jistě pomohlo příjemné podzimní počasí, které nás provázelo celý den. Spojení se závody Histo Cup bylo chytrým nápadem a na akci nakonec dorazilo přes 130 klasických automobilů, z nichž většina se byla projet i na velkém okruhu.

Zhruba v pět hodin odpoledne došlo na vyhlášení soutěže elegance, tedy disciplíny, na kterou jsme si brousili zuby se zmíněnou Alfou Romeo. V porotě zasedali designér Michal Froněk, automobilový designér Boris Kovalík a organizátor TMC a designér Radek Laube.

Vítězství

Nyní vám můžeme s radostí oznámit, že se nám za Portu Gallery podařilo nemalé konkurenci zajímavých automobilů v soutěži zvítězit! Alfa Romeo 1900 C Sprint z roku 1953 svou jedinečnou elegancí italského sportovního poválečného kupé, svým skvělým stavem a konečně raritností (celkem vzniklo jen 101 kusů v letech 1952 a 1953) překonala i další krásné vozy. Odměnou bylo nejen uznání a respekt, ale i cena od hlavního partnera, společnosti Robot by Bohematic. Zmíníme, že do našeho užšího výběru se dostalo například Lamborghini Diablo ze sbírek Engine (ač to není typický adept v soutěži elegance), krásná Tatra 87 nebo klasický Mercedes-Benz 190 SL.

Detaily a drobné radosti

Úspěšný den zakončil původně neplánovaný přelet tří historických letounů Zlín a taktéž výborné domácí klobásy od baviče Petra Čtvrtníčka, který je velkým fanouškem klasických vozidel a podobné akce objíždí se svým upraveným Citroenem Mehari. To vše jen doplňovalo celkově báječnou atmosféru závodů, ale i cruisujících klasických automobilů a korzujících nadšenců, kteří často dorazili i s těmi nejmenšími. Tohle se skutečně povedlo.

Video z akce:

Více o Portu Gallery a způsobu, jak investovat do klasických automobilů, se dozvíte zde.

Tisková zpráva z akce The Most Classic je zde.

Dlouho jsem si takhle neužil den. Příjemné počasí samozřejmě udělalo své, ale nebylo tím hlavním. Organizaci se totiž povedlo skloubit závody Histo Cupu se srazem klasických automobilů, ježděním na okruhu i 2,5 km dlouhé dráze na polygonu, soutěží elegance a konečně i blokem přednášek, jichž jsem měl tu čest být také součástí.
Projet Alfu Romeo z roku 1953 po velkém okruhu je nepřenosným zážitkem. Už jen fakt, kolik práce má člověk s řízením, řazením, brzděním a neustálým sledováním ostatních. Je to skvělý způsob, jak se udržovat v kondici! Jsem moc rád, že se nám podařilo dokonce i jeden vůz předjet! Každopádně neskutečná radost.
Celkově se den povedl – vítězství v soutěži elegance je kardinálním úlovkem pro Portu Gallery i mě osobně. A také zadostiučiněním za péči, kterou jsme jí společně s mechanikem věnovali. O této krásce vám brzy napíšu víc!
Ale abych jen nechválil: i když byl celý den skvělým zážitkem v bublině podobně smýšlejících lidí, v horní části autodromu trochu chybělo občerstvení (a v restauraci dole u hlavního parkoviště se nedalo platit kartou). Detail, ale důležitý: lidem dejte vždycky dobře najíst. Vyřešily by to dva food trucky (Čtvrtníčkovi klobásy byly fajn, ale čekalo se na ně fakt dlouho). Pak ještě doladit detaily s časovým plánováním a nešetřit na důležitých věcech (například honoráři pro fotografa) a bude to pecka.

Osobní poděkování patří Portu Gallery za příležitost a mému realizačnímu týmu. Jmenovitě díky pánové David Benda, Martin Šidák, Jiří Valko, Martin Pěnka, samozřejmě Ondra Kroutil a konečně mechanik Zdeněk Rak. Grazie mille amici!


Classic Blog

Classic Blog přináší kompetentní a fascinující příběhy nejen z automobilové historie, které podává moderní formou s využitím posledních trendů a technologií. Obsahově těží z autorské práce skupiny nadšenců, která neúnavně zpracovává příběhy klasických aut a jejich majitelů, avšak Classic Blog má mnohem širší přesah, neboť se věnuje také motocyklům, letadlům, lodím i dalším historickým strojům, které jsou objektem naší vášně pro vše, co má duši a je stále v pohybu.

Obchodní podmínky

Classic Blog je primárně obsahový web s akcentem na kvalitu. Připomínáme, že veškerý autentický obsah podléhá autorskému zákonu a je zakázáno ho šířit, případně tak lze učinit pouze se souhlasem majitelů. Classic Blog je určen především bonitní a inteligentní cílové skupině, což ho logicky znevýhodňuje v případném porovnávání návštěvnosti s mainstreamovými médii. Nemáme ambici s nimi soutěžit. I jeho financování jsme pojali jinak, než je hlavní proud – formou celoročního partnerství. Věříme, že tento model zajistí Classic Blogu dostatek financí pro jeho chod a hlavně pro další obsahové zlepšování. Pokud máte zájem se zviditelnit v souvislosti s tímto projektem, budeme rádi za kontakt na info@classicblog.cz

 

Kontakt

Provozovatelem webu www.classicblog.cz je společnost JB Praha, s.r.o
Nad úvozy 304, CZ-252 25 Zbuzany
IČ: 25104292, DIČ: CZ25104292

BANKOVNÍ SPOJENÍ:
FIO Banka, č.ú. 2600482997/2010

mobil: +420 777 654 354
email: info@classicblog.cz

Společnost je zapsána v OR vedeným u Městského soudu v Praze, oddíl C, vložka 49962, datum zápisu 5. února 1997.