auta, Novinky, V pohybu / 19. ledna 2018

Text a foto: Land Rover, František Vahala

Land Rover Defender´s not dead!

Defender ještě neřekl poslední slovo. Představujeme Land Rover Defender Works V8 s výkonem 405 koní! Tomu říkáme správný přístup k oslavě 70. výročí značky! Limitovaná edice, pětilitrový osmiválec a zrychlení na stovku pod šest vteřin. V pořádku.

 

Land Rover_Defender_Works V8_18

Značka Land Rover uvedla limitovanou edici 150 kusů vysoce výkonné verze ikonického Defenderu. Defender Works V8 je poctou všem předchozím výkonným verzím, jak Series III Stage 1 V8 z roku 1979, tak dalším Defenderům včetně 50th Anniversary Edition, která je mezi nadšenci a sběrateli velice vyhledávaným vozem.

Defender Works V8 je nejvýkonnější a nejrychlejší verze, jakou kdy Land Rover vytvořil. Pětilitrový atmosférický osmiválcový motor disponuje parametry 405 koní a 515 Nm (standardní Defender má 122 koní a 360 Nm). Defender Works zrychlí z nuly na 96 km/h za 5,6 sekundy (verze 90 Station Wagon) a maximální rychlost je omezena na 170 km/h.

Land Rover_Defender_Works V8_6

 „Je příznačné, že se nám podařilo naplno využít potenciál ikonického Defenderu, jehož všeobecně obdivovaný design zůstává synonymem Land Roveru i 70 let po té, co byl poprvé představen veřejnosti,“ řekl Tim Hannig, Jaguar Land Rover Classic Director.

„Myšlenka uvést Defender s osmiválcovým motorem bylo něco, o čem jsme diskutovali už od roku 2014, kdy byl Defender v Solihulu ještě vyráběn. Věděli jsme, že o výkonný a rychlý Defender je zájem, a pravý Land Rover je tou třešničkou na dortu pro náročné zákazníky, kteří kupují tyto sběratelské edice Defenderu.“

Osmiválcový motor bude namontován do 150 speciálně upravených Defenderů. Doplní ho osmistupňová samočinná převodovka ZF se sportovním režimem, vylepšené brzdy a podvozek (pružiny, tlumiče a stabilizátory), plus 18palcové hliníkové ráfky Sawtooth a terénní pneumatiky o rozměru 265/65 R 18. V nabídce je také osm standardních barev karoserie včetně dvou se saténovou povrchovou úpravou, které kontrastují se střechou v barvě Santorini Black a doplňují kliky dveří, víčko nádrže a nápis Defender na hliníkové kapotě. Výrazně se vylepšilo osvětlení vozu včetně  bi-LED hlavních světlometů.

Palubní deska, výplně dveří, opěrky hlavy a sportovní sedadla Recaro jsou stejně jako zbytek interiéru čalouněny kůží Windsor. Nechybí ani multimediální systém Classic vyvinutý divizí Land Rover Classic. Defender Works V8 bude u Land Rover Classic možné objednat v obou verzích rozvoru 90 a 110. Základní cena verze 90 startuje na 4 311 000 Kč včetně DPH.

Land Rover_Defender_Works V8_9

Několik vybraných úprav inspirovaných Defenderem Works V8 bude rovněž brzy možné zakoupit v Land Rover Classic. Patří mezi ně navýšení výkonu vznětového motoru TDCi, podvozek zaměřený na rychlou jízdu na silnici a sada pro vylepšení brzd.

Dostupnost na trhu

Defender Works V8 je k dispozici ve Velké Británii a na MENA trzích. Na evropských trzích je rovněž dostupný na základě individuálního dovozu, a to v souladu s předpisy pro přestavby vozidel.

 

Historie V8 u Defenderu

 

  • Historii V8 u modelu Land Rover Defender a jeho předchůdců odstartovala Series III Stage 1 V8 z roku 1979. Karburátorový V8 Rover o objemu 3,5 litru disponoval výkonem 90 koní.
  • Land Rover One Ten z roku 1983 a Ninety z roku 1984 využívaly stejný 3,5 V8 Rover jako Series III Stage 1 V8, ale ve verzi s výkonem 113 koní, byl v roce 1987 výkon navýšen na 135 koní.
  • Pouze pro severoamerický trh byly od roku 1992 nabízeny Defendery 90 a 110 s V8 Rover o objemu 3,9 litru. Měl výkon 182 koní, vstřikování paliva a čtyřstupňovou samočinnou převodovku.
  • V roce 1998 byl do limitované edice 50th Anniversary Defenderu 90 montován čtyřlitrový V8 ze druhé generace Range Roveru se vstřikováním paliva, výkonem 190 koní a čtyřstupňovou samočinnou převodovkou.
  • Defender Works V8 z roku 2018 osazený atmosférickým pětilitrovým V8 je oficiálně prvním Land Roverem Defender uvedeným od roku 1998.

 


Classic Blog

Classic Blog přináší kompetentní a fascinující příběhy nejen z automobilové historie, které podává moderní formou s využitím posledních trendů a technologií. Obsahově těží z autorské práce skupiny nadšenců, která neúnavně zpracovává příběhy klasických aut a jejich majitelů, avšak Classic Blog má mnohem širší přesah, neboť se věnuje také motocyklům, letadlům, lodím i dalším historickým strojům, které jsou objektem naší vášně pro vše, co má duši a je stále v pohybu.

Obchodní podmínky

Classic Blog je primárně obsahový web s akcentem na kvalitu. Připomínáme, že veškerý autentický obsah podléhá autorskému zákonu a je zakázáno ho šířit, případně tak lze učinit pouze se souhlasem majitelů. Classic Blog je určen především bonitní a inteligentní cílové skupině, což ho logicky znevýhodňuje v případném porovnávání návštěvnosti s mainstreamovými médii. Nemáme ambici s nimi soutěžit. I jeho financování jsme pojali jinak, než je hlavní proud – formou celoročního partnerství. Věříme, že tento model zajistí Classic Blogu dostatek financí pro jeho chod a hlavně pro další obsahové zlepšování. Pokud máte zájem se zviditelnit v souvislosti s tímto projektem, budeme rádi za kontakt na info@classicblog.cz

 

Kontakt

Provozovatelem webu www.classicblog.cz je společnost JB Praha, s.r.o
Nad úvozy 304, CZ-252 25 Zbuzany
IČ: 25104292, DIČ: CZ25104292

BANKOVNÍ SPOJENÍ:
FIO Banka, č.ú. 2600482997/2010

mobil: +420 777 654 354
email: info@classicblog.cz

Společnost je zapsána v OR vedeným u Městského soudu v Praze, oddíl C, vložka 49962, datum zápisu 5. února 1997.