Scéna, Novinky / 14. ledna 2016

TEXT: František Vahala, FOTO: Artcurial

Ferrari 335 S: padne aukční rekord?

Všichni sběratelé klasických aut vědí, že nejcennější klasikou jsou poválečné vozy značky Ferrari. A to zejména ty závodní. Už několik let trhají rekordy v aukčních síních a tento trend bude zřejmě pokračovat.

Ferrari 335 S Spider_3Ferrari 335 S Spider_6

Už 5. února se otevřou brány aukční síně Artcurial, která při tradiční pařížské výstavě Retromobile nabídne k prodeji automobilové perly. Mezi nimi bude jistě zářit právě Ferrari 335 S Spider Scaglietti z roku 1957, závodní auto, které řídili největší hvězdy té doby. Vůz patřil do kolekce slavného sběratele Pierre Bardinona. Jen připomeňme, že tento gentleman vlastnil před svou smrtí v roce 2012 celkem 50 ikonických Ferrari.

Kolik může stát auto? Odhad tohoto Ferrari 335 S činí 850 milionů Kč, ale my se ptáme, jestli je to ještě normální…

Závodní vůz, který bude brzy předveden veřejnosti při aukci, má samozřejmě také jedinečnou historii. Automobil s číslem šasi 0674 byl v Maranellu vyniká karoserií od Carrozeria Scaglietti a původně ho poháněl dvanáctiválec o objemu 3,8 litru (Tipo 140) s výkonem 365 koní. Debutoval při dvanáctihodince v Sebringu 1957 (šesté místo celkově), následovalo druhé místo při Mille Miglia téhož roku. Po absolvování italského závodu byl nově osazen silnějším motorem o objemu 4,1 litru, který dodával zadním kolům dokonce 405 koní (maximální rychlost činila 298 km/h!).

  Ferrari 335 S Spider_7Ferrari 335 S Spider_5

Následovaly další závodní úspěchy, které pomohly Scuderii Ferrari k vítězství v poháru konstruktérů. V roce 1958 byl vůz přihlášen ještě do několika závodů – například při Cuba Grand Prix ho do vítězství dovedli pánové Masten Gregory a Stirling Moss. Poté, v roce 1960, se „vysloužilý“ závoďák přesunul do Pennsylvanie, do sídla architekta Roberta Duska. O dekádu později ho zakoupil zmiňovaný Pierre Bardinona, který ho proháněl na svém soukromém okruhu a pečoval o to, aby vůz zůstal připraven pro ostré nasazení na závodním okruhu.

A dnes? Artcurial očekává, že cena se může vyšplhat až na 34 milionů dolarů (zhruba 850 milionů Kč!), ale je možné, že unikátní závodní stroj překoná i tuto mez. Více se dozvíme na začátku února a určitě vás o tom budeme informovat.

 


Classic Blog

Classic Blog přináší kompetentní a fascinující příběhy nejen z automobilové historie, které podává moderní formou s využitím posledních trendů a technologií. Obsahově těží z autorské práce skupiny nadšenců, která neúnavně zpracovává příběhy klasických aut a jejich majitelů, avšak Classic Blog má mnohem širší přesah, neboť se věnuje také motocyklům, letadlům, lodím i dalším historickým strojům, které jsou objektem naší vášně pro vše, co má duši a je stále v pohybu.

Obchodní podmínky

Classic Blog je primárně obsahový web s akcentem na kvalitu. Připomínáme, že veškerý autentický obsah podléhá autorskému zákonu a je zakázáno ho šířit, případně tak lze učinit pouze se souhlasem majitelů. Classic Blog je určen především bonitní a inteligentní cílové skupině, což ho logicky znevýhodňuje v případném porovnávání návštěvnosti s mainstreamovými médii. Nemáme ambici s nimi soutěžit. I jeho financování jsme pojali jinak, než je hlavní proud – formou celoročního partnerství. Věříme, že tento model zajistí Classic Blogu dostatek financí pro jeho chod a hlavně pro další obsahové zlepšování. Pokud máte zájem se zviditelnit v souvislosti s tímto projektem, budeme rádi za kontakt na info@classicblog.cz

 

Kontakt

Provozovatelem webu www.classicblog.cz je společnost JB Praha, s.r.o
Nad úvozy 304, CZ-252 25 Zbuzany
IČ: 25104292, DIČ: CZ25104292

BANKOVNÍ SPOJENÍ:
FIO Banka, č.ú. 2600482997/2010

mobil: +420 777 654 354
email: info@classicblog.cz

Společnost je zapsána v OR vedeným u Městského soudu v Praze, oddíl C, vložka 49962, datum zápisu 5. února 1997.