Scéna, Akce a výstavy, Srazy / 10. dubna 2017

Text: František Vahala, Foto: autor, Filip Poupě

Classic Drive #1: youngtimery na střeše

Po delší době jsem vyrazil na menší, domácí akci. Pod názvem Classic Drive se konala v neděli 9. 4. 2017 na vyhrazené části střešního parkoviště OC Šestka u pražského letiště. I když kromě úvodní registrace víceméně postrádala jakýkoliv program, vlastně to ani nevadilo. Bylo jasně vidět, že lidi se po zimě těší ven a jelikož vyšlo pěkné jarní počasí, akce se setkala s úspěchem.

Classic Drive_1_OC Sestka_40

S naší služební Alfou jsem dorazil kolem druhé odpoledne. Podle prvního odhadu byla na place necelá stovka aut, což považuji za úspěch. Šlo hlavně o youngtimery, hodně auto bylo z 80. a 90. let. Když to vezmu kolem a kolem, tak z klasických aut jsem vlastně viděl pouze dva Cadillacy 1958, Ford Thunderbird ze 60. let a Plymouth tak z roku 1937. Za zmínku stojí určitě i sportovně/luxusní kupé Bitter CD, dost vzácný a přitažlivý vůz vyráběný v 70. letech v Německu. Rozhodně nejzajímavější auto, které jsem na střeše potkal…

Čím jezdí dnešní mládež? 

Sraz byl pro mě poučný hlavně proto, že jsem konečně pohromadě spatřil nastupující generaci milovníků klasických aut. Už se zdaleka nevymezují proti relativně mladým vozům, chodí stylově oblíkaní, využívají moderní techniku a vůbec mi připadjí takoví nezaseknutí v minulosti. 

Co se týče skladby aut, tak to nebylo příliš překvapivé. Spousta různých BMW, do počtu vedla početná skupina různých BMW E30, často upravených, ale nejlepší svezení nabídne bezesporu BMW M635CSi. Originální auto s normálním majitelem – už jsem měl tu čest tohle konkrétní auto řídit a je to fakt paráda. Pak Mercedesy, také spousta, hlavně W124 a 190tky. Pěkné!

Classic Drive_1_OC Sestka_29Classic Drive_1_OC Sestka_36Classic Drive_1_OC Sestka_11

Pak Fordy – mezi youngtimery se hladce dostala Sierra (na srazu vedl sedan Cosworth) a dokonci i hranatý Escort. Proč ne… Líbila se mi různá Volva, silný kult MX-5, japonský koutek s MR2 či Suprami (některé zbytečně moc upravené) nebo Datsun 300 ZX, co jezdí naše soutěže, a Corolla E70 kluků ze Shatsu.cz. Jedou i Opely, Renaulty (vítězem se stal červený Renault 21 Turbo) a Citroeny (nejvíc bylo modré BX GTi). Nejhezčí Japonec? Snížená Honda Prelude na hezkých kolech s napůl otevřenými mrkačkami.

Classic Drive_1_OC Sestka_10Classic Drive_1_OC Sestka_15Classic Drive_1_OC Sestka_24

Česká scéna také roste, škodovky jakožto domácí fenomén nesmí chybět. Na střeše byly k vidění už i Favority, nic proti, jen doufám, že za pár let zde nenajdeme Felicie (nemyslím klasické kabrio z 50. let). Nakonec přijela i Škoda 110, se kterou jsem před rokem jel Monte-Carlo Historique. Osobní setkání vždy oživí celou řadu vzpomínek…

Classic Drive_1_OC Sestka_38Classic Drive_1_OC Sestka_35Classic Drive_1_OC Sestka_18

Sice jsem na srazu neobjevil žádnou další Alfu Romeo, ale italské plnokrevníky důstojně reprezentovalo Classiche.cz, které kromě Pagody vystavilo i dvě Ferrari Testorossa. Dvanáctiválcové Ferrari vždy potěší, o tom není žádný pochyb. A soudě dle reakcí, právě na zmíněném stánku Classiche.cz bylo nejvíc natřískáno.

Classic Drive_1_OC Sestka_21

Baví mě, že na uspořádání podobné akce ve stylu cars & coffee nepotřebujete nic moc složitě vyjednávat a celkem snadno uspořádáte show, která potěší spousta lidí. Víc takové zábavy…

Během hodiny a půl jsem si prošel to nejzajímavější a opět nastartoval šestiválec, abych se pomalu vydal k domovu. Jsem rád, že jsem mohl absolvovat sondu do života majitelů youngtimerů z Prahy a okolí. Z celého Classic Drive mám dobrý pocit, protože vidím mladé lidi, kteří mají vztah k hranatým pekáčům z 80. a potažmo 90. let. To mě hřeje u srdce a dává mi naději, že automobilová kultura nevyhyne kvůli ojetým naftovým škodovkám.

Bylo skutečně zajímavé pozorovat, jaká auta lákají dnešní mladou generaci. Pokud koukáte mezi řádky, tak vám musí být jasné, že se prostě pokračuje dál – auta jsou sice mladší, ale to neznamená, že by neměla své kouzlo…

Pár slov od organizace

Sympatický je i fakt, že hlavním organizátorem je jistý Jiří Dohnal, kluk před maturitou zapálený pro klasická auta, který to se svým týmem Classic Drive celé přichystal. Co k tomu říká? „I díky pěknému počasí přijelo na sraz celkem 211 automobilů! To je číslo, které nikdo z nás nečekal a považujeme ho za velký úspěch.“ Bude se tedy pokračovat dál? „Ano, rozhodně budeme pokračovat a zrealizujeme i další setkání. Jelikož jsme zaznamenali nějaké nedostatky, připravujeme i pár změn k lepšímu.“

 

 

 

Příjemná akce. Ani nepotřebujete program, abyste pár stovkám nadšencům udělali radost. Inspirace pro mě jakožto organizátora složitých setinových rallye. Jsem rád, že se někdo rozhodne a udělá jednoduchý sraz, který potěší. Sejdete se, popovídáte, prohlídnete zajímavá auta, panuje všeobecná pohoda a dobrá atmosféra. Slunečné počasí je pro úspěch zásadní a to se povedlo. A když už vás to nebaví nebo máte jiný program, kdykoliv můžete pokračovat dál. To je sympatické. Pro příště – domluvte aspoň stánek s kafem a nějakého DJ a bude to ještě lepší!


Classic Blog

Classic Blog přináší kompetentní a fascinující příběhy nejen z automobilové historie, které podává moderní formou s využitím posledních trendů a technologií. Obsahově těží z autorské práce skupiny nadšenců, která neúnavně zpracovává příběhy klasických aut a jejich majitelů, avšak Classic Blog má mnohem širší přesah, neboť se věnuje také motocyklům, letadlům, lodím i dalším historickým strojům, které jsou objektem naší vášně pro vše, co má duši a je stále v pohybu.

Obchodní podmínky

Classic Blog je primárně obsahový web s akcentem na kvalitu. Připomínáme, že veškerý autentický obsah podléhá autorskému zákonu a je zakázáno ho šířit, případně tak lze učinit pouze se souhlasem majitelů. Classic Blog je určen především bonitní a inteligentní cílové skupině, což ho logicky znevýhodňuje v případném porovnávání návštěvnosti s mainstreamovými médii. Nemáme ambici s nimi soutěžit. I jeho financování jsme pojali jinak, než je hlavní proud – formou celoročního partnerství. Věříme, že tento model zajistí Classic Blogu dostatek financí pro jeho chod a hlavně pro další obsahové zlepšování. Pokud máte zájem se zviditelnit v souvislosti s tímto projektem, budeme rádi za kontakt na info@classicblog.cz

 

Kontakt

Provozovatelem webu www.classicblog.cz je společnost JB Praha, s.r.o
Nad úvozy 304, CZ-252 25 Zbuzany
IČ: 25104292, DIČ: CZ25104292

BANKOVNÍ SPOJENÍ:
FIO Banka, č.ú. 2600482997/2010

mobil: +420 777 654 354
email: info@classicblog.cz

Společnost je zapsána v OR vedeným u Městského soudu v Praze, oddíl C, vložka 49962, datum zápisu 5. února 1997.