bugatti palmer yacht
Lodě, V pohybu / 19. dubna 2016

Text: František Vahala, Foto: Palmer Johnson, Bugatti

Bugatti & Palmer: co se chystá?

Co se stane, když se spojí automobilka vyrábějící nejrychlejší auta světa s největším výrobcem luxusních jachet? Odpověď je asi jasná – narodí se něco velmi jedinečného…

Značka Palmer Johnson má ve světě luxusních jachet velmi dobré jméno – zástupce tohoto amerického výrobce můžete potkat na Azurovém pobřeží, protože zde má showroom. Samozřejmě, kde jinde než v Monaku. Právě Palmer Johnson, firma, jejíž kořeny sahají do roku 1918, kdy začínala s dřevěnými čluny, navrhla sérii otevřených karbonových jachet ve stylu, který velmi důrazně připomíná francouzského výrobce aut – nejen designem, ale i celkovou filozofií.

Věděli jste, že Ettore Bugatti, zakladatel slavné automobilky, měl několik závodních lodí? Jednu z nich pojmenoval Niniette, což byla přezdívka, kterou měla jeho dcera Lidia. Nelze se tedy divit faktu, že nová série jachet se jmenuje stejně. Vzniknou celkem tři typy – 42, 63 a 88 (podle délky ve stopách), přičemž ta nejmenší, pro čtyři pasažéry, bude stát přes 2 miliony USD, čímž se pohodlně dostává do teritoria, ve kterém Bugatti v současnosti loví zákazníky na silnicích.

Tým řemelsníků a expertů ve firmě Palmer Johnson s téměř stoletou tradicí bude každou loď vyrábět rok. Karbonová superloď zvládne na vodě 70 km/h.

Ovšem věříme, že pro nadšence částka ve skutečnosti zas tak moc neznamená. Mnohem zásadnější je vlastnit tento kousek umění, přímo navazující na motto Bugatti „Art, forme, technique“, ovšem ve světě, kde se parkuje u mola a neexistují retardéry. Kdo se umí koukat, nalezne na renderech inspiraci klasickými modely (například Tpye 57 C Atalante či Type 41 Royale), ale například i současným Veyronem. Stačí trochu přivřít oči a je to tam…

Rychlost na moři je samozřejmě trochu něco jiného než na hladkém asfaltu, ale vězte, že nejmenší typ 42 dosáhne rychlosti až 38 uzlů (cca 70 km/h). Ve vlnách už je to velmi slušné a určitě to stačí na pořádné zacuchání vlasů…

Celou tiskovou zprávu najdete zde:

http://www.bugatti.com/media/news/2015/supersports-on-the-water-bugatti-and-palmer-johnson-launch-joint-luxury-yacht-project/

Dává to smysl. Po podobných produktech je poptávka a tak se nelze divit tomu, že se pro různá partnerství spojují špičkoví výrobci z různých oborů. Zajímalo by mě, jak to vypadá uvnitř a kdy podobnou nádheru poprvé uvidím naživo… O ceně nemá smysl debatovat, Palmer už má zákazníky určitě už nyní a ti jen netrpělivě čekají, až se předvedou přátelům s novou hračkou.


Classic Blog

Classic Blog přináší kompetentní a fascinující příběhy nejen z automobilové historie, které podává moderní formou s využitím posledních trendů a technologií. Obsahově těží z autorské práce skupiny nadšenců, která neúnavně zpracovává příběhy klasických aut a jejich majitelů, avšak Classic Blog má mnohem širší přesah, neboť se věnuje také motocyklům, letadlům, lodím i dalším historickým strojům, které jsou objektem naší vášně pro vše, co má duši a je stále v pohybu.

Obchodní podmínky

Classic Blog je primárně obsahový web s akcentem na kvalitu. Připomínáme, že veškerý autentický obsah podléhá autorskému zákonu a je zakázáno ho šířit, případně tak lze učinit pouze se souhlasem majitelů. Classic Blog je určen především bonitní a inteligentní cílové skupině, což ho logicky znevýhodňuje v případném porovnávání návštěvnosti s mainstreamovými médii. Nemáme ambici s nimi soutěžit. I jeho financování jsme pojali jinak, než je hlavní proud – formou celoročního partnerství. Věříme, že tento model zajistí Classic Blogu dostatek financí pro jeho chod a hlavně pro další obsahové zlepšování. Pokud máte zájem se zviditelnit v souvislosti s tímto projektem, budeme rádi za kontakt na info@classicblog.cz

 

Kontakt

Provozovatelem webu www.classicblog.cz je společnost JB Praha, s.r.o
Nad úvozy 304, CZ-252 25 Zbuzany
IČ: 25104292, DIČ: CZ25104292

BANKOVNÍ SPOJENÍ:
FIO Banka, č.ú. 2600482997/2010

mobil: +420 777 654 354
email: info@classicblog.cz

Společnost je zapsána v OR vedeným u Městského soudu v Praze, oddíl C, vložka 49962, datum zápisu 5. února 1997.