Akce a výstavy, Scéna / 9. února 2016

TEXT: Jan Blažek, FOTO: DS, C. Goubbaud

Výjimečné modely Citroën DS a SM na výstavě Rétromobile 2016

Na stánku značky DS na výstavě Rétromobile, která se konala od 3. do 7. února 2016 v Paříži, byly k vidění výjimečné modely DS 20 PALLAS, SM OR nebo DS Coupé Bossaert GT 19… Na jejich vystavení se podílelo sdružení Amicale Citroën France* a kluby DS a SM**, k vidění bude 5 prestižních modelů a poslední novinka značky, nová DS 3. Leitmotivem této druhé účasti DS na výstavě bude elegance a technologie.

 

Výstava Rétromobile je mezinárodním setkáním milovníků historických automobilů a pro značku DS představuje zásadní místo setkání s veřejností. Značka DS tu při své druhé samostatné účasti bude vystavovat výběr legendárních modelů DS a SM, stejně jako svůj nejnovější model, který byl nedávno představen pod pyramidou v Louvru, novou DS 3.

Zapojení sběratelů umožnilo shromáždit pět prestižních modelů. Veřejnost tak získá obraz výjimečného dědictví, o které se dnes značka DS opírá, když zákazníkům nabízí automobily, které v sobě snoubí avantgardní design a technologie, komfort a dynamiku, ušlechtilé materiály a eleganci.

Díky sběratelům se podařilo shromáždit pět výjimečných modelů, které pohromadě jen tak někde neuvidíte.

Hvězdy výstavy jsou:

  • Výjimečný model DS Coupé Bossaert GT 19 z roku 1963. Exemplář vbarvě bordó vystavený na výstavě Rétromobile je zcela určitě jediný, který zůstal z tuctu modelů, jež na začátku 60. let vyrobil Hector Bossaert. Hector Bossaert byl nadšenec do závodů a odborník v přípravě závodních vozů a pustil se do výroby kupé na základě hatchbacku DS. Vývoj jeho tvaru svěřil italskému designérovi Pietru Fruovi, a tak vzniklo kupé GT 19! Výsledek je překvapující, vůz byl zkrácen o 47 cm a snížen o 7 cm, byl hranatější a byl opatřen trojúhelníkovými blatníky, které vystupovaly za dveřmi, pod velkými oblouky bylo dobře vidět zadní kola. Zadní nárazník a zakřivení kufru byly v dokonalé symetrii s přední částí vozu a panoramatické zadní okno výrazně zvýšilo prosvětlení kabiny. Interiér byl důstojným představitelem sportovních vozů 60. let, byl opatřen tachometrem a ukazatelem teploty chladicí kapaliny (vystavený vůz je vybaven i přístrojovou deskou „Jaeger“). Zákazníci si dokonce mohli zvolit kožená sedadla, tříramenný volant s dřevěným obložením, úpravu motoru … a rozjet se rychlostí až 172 km/hod.
    Citroen DS Bossaert GT 19 1963 Classic Blog
  • DS 20 PALLAS z roku 1974. Vůz vodstínu šedá Nacre s černou střechou nabízí kabinu v žerzejovém látkovém čalounění karamelové barvy. Verze Pallas, která byla poprvé představena v říjnu 1964 v Paříži, poznamenala historii DS tím, že nabídla úroveň provedení, jež se doposud u sériových vozů neobjevila. Od ostatních DS se lišila elegantním a velmi luxusním vybavením včetně chromovaných lišt, speciálních krytů kol, silnějších sedadel…

    Salon Retromobile, Stand Citroen et DS a Paris, Porte de Versailles, le 2 février 2016. Photo © Christophe Guibbaud

  • DSpécial z roku 1972 vbarvě bílá Meije a interiérem v odstínu černá Targa. Tato řada „D“ se objevila v září 1969, kdy DSpécial nahradil model ID19 ve verzi Luxe a Confort. Model na výstavě Rétromobile je vybaven posilovačem řízení a odmrazováním zadního okna, což bylo součástí příplatkové výbavy. Auto dosahovalo rychlosti 160 km/hod.
    Citroen DSpécial 1972 Classic Blog

Na stánku DS byl zastoupen i model SM – vůz třídy GT a důstojný pokračovatel automobilu DS:

  • SM z roku 1975 se vstřikováním, předposlední model vyrobený v dílnách Ligier v Abrestu (departement Allier). Tento vůz je prezentovaný v původním stavu, v bílém odstínu s modro-zeleným látkovým čalouněním uvnitř. Je vybaven tónovanými skly a klimatizací. Stejně jako poslední vyrobené vozy SM i tento model má tu zvláštnost, že je sériově vybaven bezpečnostními pásy s navíječi nebo tlačítkem výstražných světel na palubní desce.
    Citroen SM Ligier 1975 Classic Blog
  • SM OR je model speciálně připravený pro tento ročník výstavy Rétromobile. Vůz byl obroušen, opatřen dvěma vrstvami barvy a třemi vrstvami laku, které krásně zvýrazňují futuristické linie a pokročilé technologie tohoto vozu. Vystavený model zroku 1971 je vybaven karburátorovým motorem V6 Maserati, tónovanými skly, klimatizací a koženým čalouněním Havana.

    Salon Retromobile, Stand Citroen et DS a Paris, Porte de Versailles, le 2 février 2016. Photo © Christophe Guibbaud

*’Amicale des Clubs Citroën France je sdružení, jehož úkolem je koordinovat akce klubů se značkami Citroën a DS.

**Kluby zastoupené na výstavě Rétromobile 2016 jsou : Club Citroën France, DS Club Révolution 55, DS ID Club de France, Euro SM Club, Idéale DS France, SM Club de France.


Classic Blog

Classic Blog přináší kompetentní a fascinující příběhy nejen z automobilové historie, které podává moderní formou s využitím posledních trendů a technologií. Obsahově těží z autorské práce skupiny nadšenců, která neúnavně zpracovává příběhy klasických aut a jejich majitelů, avšak Classic Blog má mnohem širší přesah, neboť se věnuje také motocyklům, letadlům, lodím i dalším historickým strojům, které jsou objektem naší vášně pro vše, co má duši a je stále v pohybu.

Obchodní podmínky

Classic Blog je primárně obsahový web s akcentem na kvalitu. Připomínáme, že veškerý autentický obsah podléhá autorskému zákonu a je zakázáno ho šířit, případně tak lze učinit pouze se souhlasem majitelů. Classic Blog je určen především bonitní a inteligentní cílové skupině, což ho logicky znevýhodňuje v případném porovnávání návštěvnosti s mainstreamovými médii. Nemáme ambici s nimi soutěžit. I jeho financování jsme pojali jinak, než je hlavní proud – formou celoročního partnerství. Věříme, že tento model zajistí Classic Blogu dostatek financí pro jeho chod a hlavně pro další obsahové zlepšování. Pokud máte zájem se zviditelnit v souvislosti s tímto projektem, budeme rádi za kontakt na info@classicblog.cz

 

Kontakt

Provozovatelem webu www.classicblog.cz je společnost JB Praha, s.r.o
Nad úvozy 304, CZ-252 25 Zbuzany
IČ: 25104292, DIČ: CZ25104292

BANKOVNÍ SPOJENÍ:
FIO Banka, č.ú. 2600482997/2010

mobil: +420 777 654 354
email: info@classicblog.cz

Společnost je zapsána v OR vedeným u Městského soudu v Praze, oddíl C, vložka 49962, datum zápisu 5. února 1997.