Scéna, Novinky / 19. ledna 2016

TEXT: František Vahala, FOTO: VLF Automotive

VLF Automotive: jak vydělat na starém konceptu

Moc mě zajímalo, co Henrik Fisker vlastně dělá… Jak je vidět, s Karmou zdaleka neskončil. Naopak, založil novou automobilovou skupinu VLF Automotive. Ale místo toho, aby se naplno snažil konkurovat například Tesle se jeho „saloon“ v průběhu času trochu proměnil.

VLF Destino 6

VLF Destino 8

Destino-03-2

Dalo by se to nazvat technologickým krokem zpět, protože jeho novinka nazvaná Destino (velmi podobná modelu Karma, má pod kapotou osmiválec Chevrolet. Konkrétně kompresorem plněný motor o objemu 6,2 litru LS9 nabízející 464 koní a 819 Nm točivého momentu. I když futuristické vozítko váží téměř dvě tuny, stovku zvládne za 4 vteřiny a rozjede až na 322 km/h. Společnost si s prodejem asi celkem věří, neboť za čerstvou novinku požaduje 229 000 dolarů, což je 7,4 milionu Kč. Více než dvakrát tolik, kolik stála původní Karma…

Udělat ze staršího hybridního sedanu zase pořádné auto díky osmiválci je fajn, ale nám se víc líbí Force 1 V10. Má totiž jedinečný motor z Viperu…

VLF Force 11 VLF Force 12 VLF Force 13

Další zajímavostí ze stejné dílny, tedy VLF Automotive, je ale model nazvaný Force 1 V10. Jedná se o karbonový supersport s motorem z Viperu – tedy desetiválcem 8,4 litru, který dodá zadním kolům výkon 745 koní (při 6100/min) a 928 Nm (při 5000/min). Celý vůz využívá nejmodernější materiály a technologie, ale nezapomnělo se samozřejmě ani na vnitřní luxus. Celek váží 1538 kg, což stačí ke zrychlení na stovku za 3 vteřiny (zadní speciální pirellky se zapotí) a maximální rychlosti 350 km/h. Rozhodně zajímavější hračka než čtyřdveřové Destino, nemyslíte? Navíc je levnější – stojí „jen“ 268 000 dolarů (cca 6,7 milionu Kč). Jo a můžete ho mít i s manuální převodovkou… Ovšem pospěšte si, bude se vyrábět v omezeném počtu, zpočátku vznikne v Auburn Hills v Michiganu série pouhých 50 kusů.


Classic Blog

Classic Blog přináší kompetentní a fascinující příběhy nejen z automobilové historie, které podává moderní formou s využitím posledních trendů a technologií. Obsahově těží z autorské práce skupiny nadšenců, která neúnavně zpracovává příběhy klasických aut a jejich majitelů, avšak Classic Blog má mnohem širší přesah, neboť se věnuje také motocyklům, letadlům, lodím i dalším historickým strojům, které jsou objektem naší vášně pro vše, co má duši a je stále v pohybu.

Obchodní podmínky

Classic Blog je primárně obsahový web s akcentem na kvalitu. Připomínáme, že veškerý autentický obsah podléhá autorskému zákonu a je zakázáno ho šířit, případně tak lze učinit pouze se souhlasem majitelů. Classic Blog je určen především bonitní a inteligentní cílové skupině, což ho logicky znevýhodňuje v případném porovnávání návštěvnosti s mainstreamovými médii. Nemáme ambici s nimi soutěžit. I jeho financování jsme pojali jinak, než je hlavní proud – formou celoročního partnerství. Věříme, že tento model zajistí Classic Blogu dostatek financí pro jeho chod a hlavně pro další obsahové zlepšování. Pokud máte zájem se zviditelnit v souvislosti s tímto projektem, budeme rádi za kontakt na info@classicblog.cz

 

Kontakt

Provozovatelem webu www.classicblog.cz je společnost JB Praha, s.r.o
Nad úvozy 304, CZ-252 25 Zbuzany
IČ: 25104292, DIČ: CZ25104292

BANKOVNÍ SPOJENÍ:
FIO Banka, č.ú. 2600482997/2010

mobil: +420 777 654 354
email: info@classicblog.cz

Společnost je zapsána v OR vedeným u Městského soudu v Praze, oddíl C, vložka 49962, datum zápisu 5. února 1997.