Lexus LS + LC (1)
Akce a výstavy, V pohybu / 26. května 2017

Text: František Vahala, foto: Ondřej Kroutil for Steering Media

Lexus LC a LS poprvé v ČR! Fotogalerie

Lexus se toho nebojí a jde si svou cestou. Na svá auta dává scifi design, vynechává naftové motory, staví jachty. Automobilka se nám za necelých 30 let stihla dost rozvinout… A nyní nám v ČR ukázala svou novou vlajkovou loď – model LS. 

 

Automobilka Lexus (jakožto luxusní brand mateřské Toyoty) vznikla v podstatě kvůli modelu LS, který se měl stát konkurencí zavedeným prémiovým sedanům jako je BMW řady 7, Audi A8 nebo Mercedes-Benz třídy S. Dá se říct, že Lexus vznikl kvůli LS, od začátku je základem, ale zároveň vrcholem. To, že se automobilka rozjela a nabízí vše možné včetně různých SUV, je už věc další. Nutná vzhledem k vývoji a přežití, řekněme. 

Automobilka využila příležitosti a pouhý měsíc po autosalonu v Ženevě nám v ČR nový Lexus LS předvedla v rámci statické prezentace. A aby toho nebylo málo, mohli jsme se potěšit i pohledem na úžasné nové kupé LC.

Pár slov o technice

Jak již bylo napsáno, Lexus (a potažmo i Toyota) ustupují od chrochtavých naftových agregátů, pro které nevidí v budoucnu využití. Souhlasím s nimi – raději benzinový motor nebo hybrid než páchnoucí diesel, jehož jemné částečky musíme dýchat při chůzi podél silnice nebo čekání na bus. Co nám tedy Lexus předvedl?

Lexus LC

Lexus LS + LC (3)

Efektní GT s výrazným designem, vycházející z konceptu LF-LC z roku 2012. Začalo se vyrábět až v březnu 2017 ve dvou verzích: LC 500 a LC 500h. Jaké jsou mezi rozdíly? Hlavně v pohonném ústrojí. LC 500h pohání šestiválec o objemu 3,5 litru ve spojení s hybridní převodovkou. Na zadní kola posílá kombinovaný výkon 359 koní. Lepší je LC 500, protože jemu dává sílu mnohem tradičnější mechanika. Díky tomu, že Lexus vyrábí tolik hybridů a tím si snižuje průměrné emise, může si dovolit do svého GT montovat normální motor. V tomto případě známý pělitrový osmiválec 2UR-GSE V8 (známý třeba z modelu GS F) s krásným výkonem 477 koní. Je spojen s novým desetistupňovým automatem, což jsem asi schopen mu odpustit.

Více informací včetně cen a kokrétních specifikací najdete zde.

Lexus LS

Lexus LS + LC (7)

Ještě teď vzpomínám na první generaci Lexus LS, která se dá i teď koupit v pěkném stavu do 100 000 Kč. Za málo peněz hodně osmiválcové muziky, vysoká úroveň komfortu a nečekaně i skvělé řízení. A teď? Pátá generace, která se u nás začne prodávat od 1. 1. 2018, už osmiválcem pod kapotou bohužel nemá. I když se jmenuje LS 500, má šestiválec. Konkrétně o objemu 3,5 litru a výkonu 420 koní (309 kW). K točivému momentu 600 Nm pomáhá dvojice turbodmychadel. Vůz stojí na delším rozvoru než předchůdce a je nižší. Kromě výrazného designu se šesti bočními okny a speciální panoramatickou střechou stojí za zmínku i 24palcový HUD displej, největší svého druhu. A samozřejmě vrcholný luxus a všechny technologie, jaké si můžete u vlajkové lodi představit. Vyjmenovávat je ale nebudu, protože mě víc zajímá jízdní zážitek, který bude jistě stát za to. Těším se až se potkáme… 

Nyní už nechám mluvit fotografie, které vám naznačí, co se českému zastoupení podařilo do Česka dostat. Na závěr se podívejte na konkrétní vozy, které Lexus představil při autosalonu v Ženevě – byly totiž ještě efektnější.

 


Classic Blog

Classic Blog přináší kompetentní a fascinující příběhy nejen z automobilové historie, které podává moderní formou s využitím posledních trendů a technologií. Obsahově těží z autorské práce skupiny nadšenců, která neúnavně zpracovává příběhy klasických aut a jejich majitelů, avšak Classic Blog má mnohem širší přesah, neboť se věnuje také motocyklům, letadlům, lodím i dalším historickým strojům, které jsou objektem naší vášně pro vše, co má duši a je stále v pohybu.

Obchodní podmínky

Classic Blog je primárně obsahový web s akcentem na kvalitu. Připomínáme, že veškerý autentický obsah podléhá autorskému zákonu a je zakázáno ho šířit, případně tak lze učinit pouze se souhlasem majitelů. Classic Blog je určen především bonitní a inteligentní cílové skupině, což ho logicky znevýhodňuje v případném porovnávání návštěvnosti s mainstreamovými médii. Nemáme ambici s nimi soutěžit. I jeho financování jsme pojali jinak, než je hlavní proud – formou celoročního partnerství. Věříme, že tento model zajistí Classic Blogu dostatek financí pro jeho chod a hlavně pro další obsahové zlepšování. Pokud máte zájem se zviditelnit v souvislosti s tímto projektem, budeme rádi za kontakt na info@classicblog.cz

 

Kontakt

Provozovatelem webu www.classicblog.cz je společnost JB Praha, s.r.o
Nad úvozy 304, CZ-252 25 Zbuzany
IČ: 25104292, DIČ: CZ25104292

BANKOVNÍ SPOJENÍ:
FIO Banka, č.ú. 2600482997/2010

mobil: +420 777 654 354
email: info@classicblog.cz

Společnost je zapsána v OR vedeným u Městského soudu v Praze, oddíl C, vložka 49962, datum zápisu 5. února 1997.